Proje Sahibi ve Uygulayıcı Eğitmen: Fatma Cengiz
Proje Destekçisi: Cihangir Halk Eğitim Merkezi
Verilen Eğitimler: Yaratıcı drama, diksiyon, sahne eğitimi, iletişim ve düşünce becerileri geliştirme
Bu proje kapsamında velilerimize eğitimler verildi ve tiyatro gösterileri sergilendi.
PROJE SONUCUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
Projemiz sonucunda büyük ölçüde hedeflenen katılım ve başarıya ulaşıldığı görülmüştür.
Projenin veliler üzerinde etkisi;
· Kadınların kendilerini ifade gücünün artması
· Katılımcı kadınların özgüvenlerinin artması
· Çözüm odaklı olmaları durumunun gelişmesi
· Okul veli işbirliğinin artması
· Okul bazlı çalışma ve törenlerde velilerin sorumluluk alması
· Okul ile bağlarının güçlenmesi ve sahiplenmeleri
· Okuma yazma becerilerinin gelişmesi
· Oyun temelli çalışmalarla çocuklarıyla aralarındaki bağın güçlenmesi
· Sosyal hayatta kimliklerine sahip çıkmalarının gelişmesi
· Farklı yaşantılar ile ortak ve birlikte çalışma yapabilme becerilerinin gelişmesi
Okuldaki diğer kadın velilere örnek teşkil eder olmaları
· Suriyeli veliler ile diğer velilerin ortak paydada buluşup birbirlerini anlamalarının gelişmesi
· Yaşadıkları olumsuz çevre koşullarını olumlu yönde geliştirmeleri
PROJE SONUNDA PROJEYE KATILAN VELİ ve OKUL YÖNETİMİ İLE YAPILAN ANKETLERİN SONUCU
Daha olumlu düşünebiliyorum.
· Kendimi daha iyi ifade edebiliyorum.
· Tiyatro oyunları ile kendimi daha verimli bir kişi olarak hissediyorum.
· Yaptığım iletişim hatalarının farkına vardım.
· Çözüm odaklı olmaya başladım.
· Kendimi işe yarar bir birey olarak hissediyorum.
· Kendimin kıymetini ve önemini fark ettim.
· Okuma hızım arttı.
· Arkadaşlarla aynı sahneyi paylaşma ile daha sosyal olduğumu fark ettim
· Sosyal çevre edindim
· Birlik ve beraberlik içinde daha mutlu hissettim.
· Daha önce tatmadığım bir deneyim yaşadığım için çok mutlu oldum.
· Aile bağlarımı kuvvetlendirdim.
· İsteklerimin önemini fark ettim.
· Önyargılarımın farkına vardım.
· Kabul edilme duygusu başarımı ve mutluluğumu arttırdı.
· Okulun bir parçası olduğumu hissettim.
· İstek ve arzularımız doğrultusunda okulda çalışmalar yapabileceğimi fark ettim
· Çocuklarımla aramdaki bağım daha olumlu yönde ilerledi.
· Çocuğum beni de okulda çalışırken ya da eğitimlerde gördüğü için okula gelme isteği arttı.
· Bedensel farklılıkların önemli olmadığını anladım.
· Öğretmenlerle iletişimim gelişti.
· Diğer kadınlara örnek olduğumuzu hissettim.
· Başka okullarda ve önemli kişilerin karşısında da oyunumuzu sergilediğimizde kendime ve okulumuza olan inancım güçlendi.
· Okulumuz artık benim için daha önemli ve kıymetli oldu.
· Bundan sonra okulumuzda yapılacak çalışmalarda daha çok gönüllü olacağım.